Vores kundeservice står altid parat til at yde service og support, og vores dygtige og erfarne medarbejdere sidder klar til at rådgive dig om netop dét, du er i tvivl om. Vi hører med glæde fra dig på:
Tlf.: +45 44 97 14 00
Email: stila@stila.dk
Denne reklamationsret/garanti på Stila produkter omfatter de til forhandlerne leverede produkter, hvad enten produktet stadigt befinder sig hos forhandleren eller er videresolgt til slutbrugere (forbrugere). Reklamationsretten omfatter desuden erhvervskunderne.
Der er derfor i nærværende reklamationsret/garanti taget højde for reglerne om forbrugerkøb.
Reklamationsretten betyder efter lov om forbrugerkøb i forhold til en forbruger, at viser der sig fejl eller mangler ved en vare i de første 2 år efter købet, skal forhandleren løse problemet uden udgifter for forbrugeren. Reklamationsretten gælder for alle varer og dele, omfatter også tilbehør. Reklamationsretten omfatter fejl og mangler, der var til stede på købstidspunktet.
Reklamationsretten, der omfatter alle solafskærmningsprodukter fra Stila, omfatter bl.a.
Er der tale om væsentlige fejl og mangler, der var til stede på købstidspunktet, kan forbrugeren/forhandleren kræve, at købet hæves.
Ud over perioden for reklamationsret (2 år) giver Stila herudover en garanti i 3 år (år 3-5) på alle indvendige produkter af mærket Stila (købt efter d. 15. november 2018), samt udvendige produkter af mærket Brustor & Prostor. Denne garanti omfatter såvel forhandlere eller forbrugere.
Følgende produkter er ikke omfattet af den udvidede garanti:
Denne garanti gælder ikke for projektordrer.
Variationer i tekstilernes farve og struktur kan opstå og kan afvige fra prøvematerialet. Træprodukter er fremstillet af ægte træsorter, og variationer i farve og struktur forårsaget af eksponering for sollys dækkes ikke af garantien. Træprodukter er desuden følsomme overfor fugtige omgivelser, hvilket kan øge træets aldringsproces og forårsage forvridninger. Disse ændringer er ikke omfattet af garantien.
Garantien træder i stedet for alle andre forpligtelser.
Ved samlinger og syninger på nye markiser vil der altid opstå folder eller bølger i dugen. Ved håndtering, f.eks. ved udskiftning, kan der ligeledes komme knækfolder. Alle markiseduge har disse folder eller knæk, og det kan teknisk ikke undgås. Disse folder, knæk, og bølger har ingen tekniske følger for markisedugen og ændrer ikke på markisens levetid. Omtalte folder, knæk, og bølger er ikke reklamationsberettigede.
For at gøre krav gældende under reklamationsretten skal du hurtigst muligt rette henvendelse til den autoriserede Stila forhandler, hvor produktet er købt, for forhandlere og erhvervskunder direkte til Stila.
Du skal klage indenfor 2 måneder efter den dag, hvor du konstaterede eller med rimelighed burde have konstateret den pågældende fejl eller mangel.
Som dokumentation skal bruges faktura nummer.
Forhandleren/Stila vurderer om der er tale om en fejl eller mangel, der var til stede på købstidspunktet i overensstemmelse med lovgivningen på området.
For at gøre krav gældende under garantien skal du indgive skriftlig reklamation inden udgangen af garantiperioden og senest to måneder efter den dag, hvor du konstaterede eller med rimelighed burde have konstateret den fejl eller mangel, som reklamationen under garantien vedrører.
Reklamationen under garantien skal altid indgives til den autoriserede Stila forhandler, hvor produktet er købt. Som dokumentation skal bruges faktura nummer.
Garantisager udføres i henhold til de kriterier, der er anført ovenfor og afgøres af Stila’s garantiafdeling i samarbejde med den pågældende forhandler.
Om der foreligger forhold, der jf. ovenfor, er undtaget fra garantien, så som forkert betjening, slitage eller fejlagtig vedligeholdelse, vurderes og afgøres af Stila’s garantiafdeling.
Stilas ansvar er begrænset til det ovenfor anførte og Stila er således ikke under garantien ansvarlig for direkte eller indirekte skader udover det ovenfor beskrevne, herunder produktansvar. Stila kan ikke stilles til ansvar for hændelige skader, tab eller udgifter.
Vores autoriserede forhandlere er berettiget til at kræve godtgørelse for omkostninger ved et servicebesøg, hvis kravet viser sig ikke at være dækket af denne garanti, herunder omkostninger til transport, arbejdsløn, undersøgelse af produktet samt omkostninger i forbindelse med af- og genmontering